lørdag den 25. februar 2012

Velkommen til Leg med Picasa

Du skal nu i gang med et kursus i billedbehandling, hvor du samtidig vil få kendskab til en masse web begreber, som du måske har hørt om.
Materialer og opgaver til dette kurser finder du hovedsagelig på denne blog, men du vil også komme til at bevæge dig rundt på nettet for at hente og dele billeder og for at kommunikere med din lærer og dine medkursister. Du vil kort sagt blive udsat for begrebet "sociale webteknologier". Ved "sociale webteknologier"forstår man tjenester på nettet, hvor du har mulighed for at dele, kommentere, arbejde, lære og lege sammen med andre.
Alt dette får du meget mere at vide om, når du går i gang med forløbet.

God fornøjelse

15 kommentarer:

  1. Jeg har svært ved at lukke PhotoFilter hver gang den er brugt. Skal den slettes og hentes igen.?
    Har i andre også dette problem.

    SvarSlet
  2. Jeg får stadig billeder ind med ramme ved brug af FotoFilter, hvordan får i Billeder ind?

    SvarSlet
  3. Tak Britt men mit FotoFilter fryser fast.
    Agnes

    SvarSlet
  4. Britt TAK
    "vis" duer ikke da det er ramme med billed/navn/ og nr. som føres med over.
    Jeg har gemt dine anbefalinger af http://
    Har i ikke brugt den vi har fået anbefalet af PhotoFiltre ?????? har i samme problem ???
    Agnes

    SvarSlet
  5. Bente og Thor
    Nu skete det igen, der står ikke hvordan ????
    Jeg ville flytte billede fra Google Earth til min Blog, det hører vel også med til en beskrivelse, det er dette som tager tid og til sidst "Hvad gjorde du engentlig, såfremt det lykkes" derfor er det svært at få indlært en rutine, selv om man tager notater.

    SvarSlet
  6. Bente og Thor.
    Nu igen ?? Hvordan får jeg 2 gode film over i min blog ?? den vil ikke modtage den.
    Hvor står fremgangsmåden ???
    Agnes

    SvarSlet
  7. Hej Agnes
    Den med GoogleEarth vender jeg lige med Thor i morgen. Jeg er nemlig ikke helt sikker på hvad du mener. Så vidt jeg ved kan du ikke overføre et billede direkte fra GoogleEarth til en blog, men Thor er Google expert.
    Bente

    SvarSlet
  8. Hej Bente

    Hvad med at overfører film og vidio fra picasa 3 til min Blog. ??????
    Agnes

    SvarSlet
  9. Jeg skrev en kommentar om det på din blog :-)

    SvarSlet
  10. #7 Jeg fik mange billeder på Flickr men kan ikke finde ud at overføre dem til min Blog, i vores vejledning står der, følg vejledning som er på engelsk ????? har prøvet det hele men hvad er rigtigt ??? God nat nu.
    Agnes

    SvarSlet
  11. Jeg har lavet et detaljeret vejledning. Håber den kan bruges
    Bente

    SvarSlet
  12. Tak til Lene og Britt.
    Nu fik jeg redigeret min blok. fremgangsmåde:
    1) Google
    2) Blok - klik
    3) Navn - kkbpicasa, klik (søg i blok)
    4) (Søgeresultat) 2 April -klik
    5) 7 deltager blog, din klik
    6) "din blog", Log ind - klik
    7) "Betjeningspanel" Rediger indlæg - klik
    8) Her er alle dine indlæg - nu kan du redigerer
    eller slette.
    Det er vist den eneste måde at finde alles blog.
    Hilsen Agnes

    SvarSlet
  13. Hej Agnes! Det var så lidt, godt det lykkedes. Hilsen Lena

    SvarSlet
  14. Google personlig forside er sjov at gå i gang med syntes jeg.
    Jeg ville hive Blog ind på min forside men den kommer på engelsk, samt Google reader. ?
    Hvad har jeg nu gjort denne gang?
    Hilsen Agnes

    SvarSlet
  15. Hej Agnes

    Hvordan gør du for at få din blog over på iGoogle? Hvis både administrationsdelen af din blog samt din iGoogle "taler" engelsk, burde det ikke være et problem. Men hvis en af delene er på engelsk, kan det være fejlen.

    Google Læser gadget'en til iGoogle findes kun på engelsk. Det var jeg ikke lige opmærksom på, beklager. Du har altså ikke gjort noget galt :-)

    SvarSlet